Марчук Ігор Дмитрович
Мене вже другий день поспіль турбує одна фраза, яка не покидає голову. Я її почув 04 червня під час перегляду передачі Шустера. Мова йдеться про виступ Віце-прем’єра Гройсмана В.Б. коли він розповідав про децентралізацію влади, а один з учасників, я не запам’ятав його прізвище (він учасник АТО), сказав ключову фразу: «Ви не встигнете втекти коли ми прийдемо за Вами» Це не пряма погроза Гройсману, а на мою думку останнє «китайське» попередження владі. Що відбувається в Україні? Влада діє в двох основних напрямках: 1. Зберігає територіальну цілісність країни. 2. Робить реформу методів управління країною. Якщо перше не викликає сумніву і в останні дні навіть влада отримала підтримку народу, то «реформа» викликає дуже багато сумніву та критики як в середині влади (супротив Народних депутатів в парламенті на зміни до конституції), так і з боку народу (заява громадянина на Шустері). Рівень довіри народу до влади дуже низький і находиться на критичній межі між стабільністю та не стабільністю. Що відбувається в процесі децентралізації влади? Влада перерозподіляє між собою право ділити ресурси країни, тобто центральна влада збільшує повноваження місцевій владі. А де залишається при цьому народ? Виконавча, представницька і судова влада як була відірвана від народу так і залишається. Рівень довіри народу до влади продовжує залишатись на критичній межі, підтверджень цьому маса. Проблема дійсно є критичною та може призвести до страшних наслідків. Я почав про це говорити ще 3 жовтня 2013 року в свої статті «Чого чекає народ від влади» http://marchuk.vn.ua/staty/vlasny/narod-vid-vlady.html Звернення я особисто передав голові представницької влади обласного рівня. Тоді діюча влада мене не почула і сталася революція, яка призвела до ситуації сьогодні. Зараз критична проблема суспільства знову починає про себе заявляти і стримуючим фактором є лише агресія Росії. Ми, група експертів які виявили ключову проблему в суспільстві і змоделювали наслідки від очікуваних подій заявили про це суспільству (див. на сайті http://marchuk.vn.ua «Громадянська ініціатива»). Також ми офіційно звернулись до: 1. В. О. Президента України Голови Верховної ради Турчинова О.В. 2. Прем’єр міністра Яценюка А.П. 3. Віце-прем’єра Гройсмана В.Б. 4. Президента України Порошенко П.О. 5. Заступника голови Вінницької обласної адміністрації Щербаківської Л.М. як пропозиція до круглого столу по децентралізації влади. 6. Вінницької обласної ради як пропозиція до законопроекту про зміни до конституції України. Нами отримано підтвердження про те, що листи дійшли до адресатів, але до нас навіть не звернулись і не поцікавились, що ми пропонуємо. Вирішення ключової соціальної проблеми України знаходиться на поверхні, але в зв’язку з тим, що країна потрапила в нестандартну ситуацію то і пошук вирішення має бути не стандартним. Якщо шукати шляхи вирішення даної проблеми використовуючи існуючу парадигму мислення, то вирішення такої проблеми не можливе в принципі і призведе до неминучої катастрофи і про це вже починають говорити прості люди. Філософське поняття парадигма використовується в тексті як сукупність філософських, загальнотеоретичних основ науки; система понять і уявлень, які властиві певному періодові розвитку науки, культури, цивілізації. Саме це нас насторожує, що факт існування проблеми і майбутньої катастрофи починають помічати прості люди, а це є критерієм зменшення часу до настання трагічної події. Ми, група експертів не маємо морального права замовчувати про те що нами розроблена і випробувана нова парадигма знань основаних на 1200 структурованих і взаємопов’язаних в одну систему ключових соціальних поняттях. Дана система знань відкриває можливість під іншим кутом зору подивитись на ключову проблему України і знайти не стандартний, якщо хочете незрозумілий на перший погляд спосіб вирішення. Ми готові продемонструвати короткий шлях виходу з глибокої соціальної кризи, але короткозорість та інтелектуальна неспроможність діючих політиків унеможливлює цей процес. Звертаємось до громадськості і закликаємо приділити особливу увагу даному повідомленню, допомогти уберегти Україну від соціального, економічного і територіального краху. Почався зворотній відлік часу.

В. Гройсман
Шановний Ігор Дмитрович! Як Ви абсолютно правильно зазначили – центральна влада збільшує повноваження місцевій владі. Адже саме органи місцевого самоврядування – найбільш наближена до людей влада, яку вони обирають під час виборів і делегують їй право управляти територією і представляти інтереси громади. Як людина, яка вісім років працювала на посаді міського голови і знаю проблеми громад зсередини, я маю право стверджувати, що саме місцеве самоврядування є основою-основ для будівництва нормальної демократичної держави. Хотів би Вас проінформувати, що на даний час Урядом вже затверджено низку необхідних для початку цього процесу нормативно-правових актів: Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади (розпорядження КМУ від 01.04.2014 № 333); План заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (розпорядження КМУ від 18.06.2014 № 591-р); з ініціативи Уряду прийнято Закон України «Про співробітництво територіальних громад», який визначає принципи, форми, стимулювання співробітництва територіальних громад; в першому читанні Верховною Радою України 3 липня було прийнято Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (реєстр. № 4070а), який встановлює основні умови, порядок, стимулювання об’єднання територіальних громад. Також у 1-му читанні прийнято Закон України «Про засади державної регіональної політики», який визначає основні засади державної регіональної політики як складової частини внутрішньої політики України. Для підвищення якості адміністративних послуг Урядом прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг». Нещодавно на засіданні Кабміну було затверджено Державну стратегію регіонального розвитку до 2020 року, яка передбачає, зокрема, впровадження політики підвищення конкурентоспроможності регіонів та створення рівних можливостей в регіонах щодо доступу населення до базових послуг: освіти, охорони здоров’я, інформації, транспортних, комунікаційних, ринкових та публічних послуг. Крім того, Уряд пропонує концепцію фінансової децентралізації, яка передбачає бюджетну автономію регіонів, формування фінансово і економічно спроможних громад, бюджетну децентралізацію, нові підходи в системі бюджетного вирівнювання і зарахування частини загальнонаціональних податків до місцевого бюджету. Що стосується пропозицій, в тому числі і Ваших, то усі пропозиції, які надходять, аналізуються і приймаються до уваги, адже розбудова нової європейської України – це колективна робота. Дякую.