Victor P
Доброго дня! Нещодавно до нас приїздив експерт з розвитку транспортної інфраструктури міст Роберт Ван Гамерен (http://vmr.gov.ua/Lists/CityNews/ShowNews.aspx?ID=1650) і однією з найважливіших його тез було те, що у нас безглуздо організовано рух пішоходів – широкі дороги підвищують небезпеку їх переходу. Зокрема наведу приклад перехрестя вул. Соборної з вул. Першотравневої. Воно є одним з найбільш навантажених у м. Вінниця за потоком пішоходів та автомобілів. Крім того, за інформацією УДАІ УМВС України у Вінницькій області, це перехрестя є доволі небезпечним, оскільки у період з 01.01.2012 р. по 24.07.2014 р. на ньому зареєстровано 36 дорожньо-транспортних пригод. Очевидно, що основною причиною аварійності є те, що пішохідний перехід облаштовано безпосередньо на перехресті по найширшій частині вул. Першотравневої, що має майже чотири смуги руху. Крім того пішоходи, що переходять вказане перехрестя знаходяться поза зоною видимості водіїв автомобілів, які повертають з центрального мосту праворуч на вул. Першотравневу і рухаються зі значною швидкістю. Водії вимушені застосовувати екстрене гальмування, що і призводить до ДТП, оскільки водії, що їдуть позаду не завжди встигають відреагувати на ситуацію. Разом з цим існує ще одна проблема – в години пік, коли на пішохідному переході зазначеного перехрестя відбувається велике скупчення автомобілів, це значно ускладнює для пішоходів перехід дороги, а для автомобілів проїзд перехрестя. Для зниження аварійності і підвищення безпеки пішоходів на зазначеному перехресті пропоную змінити організацію руху наступним чином: огородити парканом безпосередньо перехрестя вул. Соборної з вул. Першотравневою та перенести пішохідний перехід на 30-40 метрів від перехрестя в напрямку вул. Першотравневої. В такому випадку, довжина переходу буде значно меншою, всього дві смуги, пішоходи виходитимуть на проїзну частину в зоні видимості водіїв, які матимуть змогу завчасно вжити заходів гальмування, а транспортні засоби, що зупинятимуться аби пропустити пішоходів не створюватимуть заторів на мосту. Наголошую, що згідно з загальноприйнятою практикою, для підвищення безпеки пішоходів необхідно зменшувати час їх перебування на проїзній частині, чому і сприятимуть зазначені вище заходи. Департамент енергетики, транспорту та зв'язку дав абсурдну відповідь на моє звернення, зазначивши, що за ПДР допускається перехід по краю перехрестя, ніби не прочитавши моєї пропозиції огородити вказаний відрізок проїзної частини. P.S. Якщо міська рада запрошує до співпраці відомих світових експертів, необхідно дослухатися до їх думки.

С. Моргунов
Шановний Victor P! Я поцікавився з приводу аварійності на тій ділянці, яку Ви вказали, і як мені повідомили з сектору організації дорожнього руху ВДАІ м. Вінниці – вказане перехрестя вулиць не являється місцем концентрації ДТП, а також не відноситься до жодної аварійно-небезпечної ділянки нашого міста. Крім цього, пішохідні переходи на вулицях міста організовуються з максимальним врахуванням місць тяжіння пішоходів та насиченості пішохідних потоків. Інакше дуже важко перевчити пішоходів звертати з їхнього маршруту, щоб перейти дорогу у визначеному місці, в результаті отримуємо лише додаткові проблеми із цим. Перехід через вул. Першотравневу на перехресті з вул. Соборною організований на шляху масового руху пішоходів по лінії тротуарів, це перехрестя також розділене на три частини двома «острівцями» безпеки. Тому на мою думку, переносити його на 30-40 м недоречно, оскільки це не лише не покращить організацію дорожнього руху на перехресті, але й призведе до нарікань та невдоволення пішоходів, які, скоріш за все, продовжать переходити дорогу у звичному і зручному для них місці. Дякую. P.S. Роберт ван Гамерен приїжджає до нас не вперше на наше запрошення, він досвідчений експерт з питань розвитку велоінфраструктури, і ми цінуємо його поради, намагаючись адаптувати європейський досвід під наші реалії.