Відтоді, як до Вінниці приєдналися сім населених пунктів, міська влада почала напрацьовувати нові шляхи до розвитку сільських територій, які без перебільшення є “клондайком“ в частині розвитку аграрно-промислового виробництва. Власне, наша громада стала першою в Україні, де створили унікальну Програму розвитку аграрного сектору та забезпечення продовольчої безпеки ВМТГ на 2023-2025 роки.
Тож 16 травня у Малих Крушлинцях відбулася зустріч фермерів та представників Вінницької міської ради, де обговорювали спільний шлях до розвитку органічного виробництва та можливості реалізації продукції з доданою вартістю.
Заступник Вінницького міського голови Андрій Очеретний зазначив, що приєднані території повинні розвиватися та вдосконалюватися разом з Вінницею.
“Головна наша ідея – створення нових робочих місць, розвиток органічного виробництва та, нарешті, створення продукту з високою доданою вартістю. Можна вирощувати пшеницю. Але заразом з неї можна робити й борошно. А вже з борошна – хліб. Це елементарний приклад “з лану – до столу”. І це можливо реалізувати завдяки нашому потенціалу!” – переконаний Андрій Очеретний.
Для того, щоб підтримати вінницьких аграріїв, фахівці департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради напрацювали цілий ряд інструментів:
– компенсація витрат роботодавців на ЄСВ за новостворені робочі місця;
– часткова компенсація вартості користування кредитними коштами;
– часткова компенсація витрат на придбання автономних джерел живлення суб’єктам мікропідприємництва;
– залучення кредитних коштів в МКП «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» тощо.
Детальніше про це розповів директор департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради Максим Мартьянов:
“В структурі нашого департаменту створено спеціальне управління розвитку сільських територій. Основним результатом роботи є затверджена на сесії міськради Програма розвитку аграрного сектору та забезпечення продовольчої безпеки ВМТГ на 2023-2025 роки. Зараз ми працюємо на сільських територіях з фермерами та агровиробниками, інформуємо про можливості для розвитку та масштабування їх діяльності, а також говоримо про різні помічні інструменти, які може надати міська рада тим, хто працює в селі. Ключові – це компенсації по залученим відсоткам, за новостворені робочі місця, а також компенсації за придбання автономних джерел живлення. Програмою АПК передбачена фінансова допомога пасічникам за утримання бджолосімей, компенсація виробникам за послуги дорадництва – це актуальний напрямок, адже не всі фермери ще мають навички для ефективного господарювання на землі, кошти на виготовлення землевпорядної документації по водних об’єктах. Тому в рамках нашої діяльності ми також залучаємо науковців та спеціалістів з Інституту кормів, які будуть в ролі дорадників”, – розповів Максим Мартьянов.
Староста Стадницького старостинського округу Юлія Давидюк розповіла, що в окрузі сумарно налічено понад 20 великих аграрних та малих фермерських підприємств. Найбільше тут засівають пшениці, кукурудзи, сої, соняшнику та ріпаку. Є також підприємець, що займається овочівництвом.
“Крім того ми маємо особисті селянські господарства, де мешканці нашого округу вирощують овочі. Але, на жаль, не можуть її реалізувати у повній мірі. З моменту створення управління розвитку сільських територій на базі Вінницької міської ради, з’явилася можливість співпраці людей з приєднаних територій та міської влади. Це дуже важливий аспект, адже аграрії офіційно працюють та сплачують податки і потребують підтримки з боку влади”, – розповіла Юлія Давидюк.
І справді, радник Вінницького міського голови Олександр Закорченний зауважив, що найбільша цільова аудиторія Програми – саме особисті селянські господарства, яких налічено на території ВМТГ майже 9,5 тисяч. Тож з боку міської влади підтримка цих людей, які фактично обробляють близько 3 га землі допоможе їм вийти на нові ринки збуту та заразом наповнить місто якісною продукцією місцевого виробництва.
Нагадаємо, подібний ознайомчий захід відбувся у квітні в Писарівці, де зібралися суб’єкти господарювання аграрного сектору з Вінницько-Хутірського округу.