Ефективна адресна соціальна підтримка не можлива без контролю щодо справедливості її надання, наголосив генеральний директор Директорату сім'ї та соціальної підтримки Мінсоцполітики Віталій Музиченко на прес-брифінгу, що відбувся у Києві з нагоди початку опалювального сезону.
За його словами, люди підтримують такі заходи: за даними досліджень громадської думки, проведених цього року в Україні за сприяння Світового банку, 67,2% опитаних висловили негативне ставлення до тих, хто навмисне надає недостовірні дані з метою отримання соціальної підтримки, стільки ж опитаних вважають що таких осіб слід притягати до відповідальності.
За словами Віталія Музиченка, Мінсоцполітики і надалі робитиме системні кроки для підвищення адресності і ефективності соціальної підтримки і посилення контролю за використанням коштів платників податків, призначених на її надання.
З метою налагодження зворотного зв’язку з населенням, в Україні за підтримки Світового банку запроваджено «гарячу лінію» з питань порушень при наданні житлових субсидій, соціальної допомоги та соціальних послуг.
За безкоштовним телефоном 0 800 50 2757 (з 9.00 до 18.00 по буднях), можна повідомити про факти порушень та корупції при наданні соціальної підтримки з боку посадових осіб, а також про випадки незаконного одержання такої підтримки з боку громадян. А з’ясувати, чи отримує, приміром, сусід субсидію вже можна завдяки відкритому реєстру отримувачів субсидій - subsidii.ioc.gov.ua, де за адресою проживання можна подивитися, чи отримує допомогу той, хто там зареєстрований (інші персональні дані там не відображаються).
Така практика успішно діє у переважній більшості країн Європи. Це дає змогу зробити систему соціального захисту більш прозорою, адресною і залучити громадян до контролю за розподілом бюджетних коштів.