Нещодавно проведене соціологічне дослідження серед жителів Вінницької громади показало цікаві тенденції у використанні громадського транспорту. Згідно з результатами, жінки використовують трамваї, тролейбуси та автобуси частіше, ніж чоловіки. Найактивнішими користувачами є підлітки віком 14-15 років та люди старше 56 років.
Про це інформують у Департаменті транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради.
Дослідження проводили у вересні-жовтні компанія Info Sapiens спільно з Агенцією просторового розвитку за підтримки фахівців із Карлсруе. Мета дослідження — зібрати дані про транспортні потреби мешканців Вінниці та оцінити зміни в мобільності міста. Цей проєкт став першим етапом у співпраці з німецьким містом-побратимом та сприятиме поліпшенню транспортної ситуації у центральній частині Вінниці.
«Цей проєкт допоміг зібрати доволі ґрунтовну аналітику щодо проблем й викликів мобільності міста. Ми зафіксували аспект, що останні роки через коронавірус та з початком повномасштабної війни люди змінили своє ставлення до громадського транспорту. Подібне соціологічне опитування проводили 5 років тому. Тож, цього року бачимо певні тренди в поведінці містян і містянок: яким видом транспорту вони користуються, куди та для чого їдуть», - розповів директор Агенції просторового розвитку Назар Коваленко.
Так, 82 відсотки опитаних мешканців громади запевнили, що обирають для пересування містом саме громадський транспорт. 91% з тих хто користується громадським транспортом, задоволені послугами таких перевезень.
Збільшилась і кількість пасажирів, які розраховуються за проїзд муніципальною карткою.
Також інтерв’юери з’ясували: у місті за останні роки чи не вдвічі зросла кількість користувачів приватними авто. Побільшало машин і у домогосподарствах: на одну сім’ю мають кілька і користуються ними одночасно. На 1 тисячу людей – 291 авто. Спеціалісти Агенції припускають: це може бути пов'язано з загальним ефектом від повномасштабного вторгнення, бо в перший період наявність авто напряму впливала на можливість швидко евакуюватись.
А це немалий тиск на транспортну інфраструктуру, зазначає директор департаменту транспорту та міської мобільності міської ради Андрій Сорокін.
«Такі соціологічні дослідження дали нам повноту картини, якої саме трансформації потребує мобільність та які інструменти для цього необхідні. Результати опитування, які ми маємо на руках, допоможуть якісно втілити проєкт «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна» в життя. Він передбачає зменшення транзитного руху приватних авто через вул. Соборну, збільшення швидкості громадського транспорту, упорядкування паркування, підвищення безпеки руху громадського транспорту, пішоходів та велосипедистів», - каже Андрій Сорокін.
Разом із цим, в нашій громаді побільшало власників велосипедів, які користуються ними, як транспортом для пересування у справах.