У Вінниці відбулася чергова захоплива зустріч клубу соціально-правових дебатів, організованого службою у справах дітей міської ради. Цього разу інтелектуальну битву розгорнули студенти чотирьох професійно-технічних училищ міста.
Для жвавої дискусії були обрані дві актуальні та провокаційні теми: «Зоопарки: користь чи шкода для тваринного світу» та «Краще бути багатим чи щасливим?». Особливістю цього засідання став формат бліц-дебатів. Учасники не знали тем заздалегідь і обрали їх безпосередньо під час зустрічі, що додало елемент несподіванки та вимагало швидкої реакції. Далі жеребкуванням були сформовані пари опонентів, які представляли «уряд» та «опозицію» у кожній дискусії.
Хлопцям та дівчатам було надано півгодини на підготовку аргументів, після чого кожен у відведеній йому ролі висловив свою позицію, намагаючись переконати опонентів та журі. Оцінювала переконливість виступів компетентне журі, до складу якого увійшли викладачі навчальних закладів та працівники служби у справах дітей.
Загалом у дебатах взяли участь 16 студентів із Центру професійно-технічної освіти №1, Вищого художнього професійно-технічного училища №5, Вищого художнього професійно-технічного училища сфери послуг та Міжрегіонального вищого професійного училища.
Першокурсниця училища сфери послуг, майбутній харчовий технолог Маргарита Побережна поділилася своїми враженнями:
«Мені подобається, що під час таких заходів можна почути різні точки зору на резонансні питання та вільно висловити власну. Такий формат навчання допомагає чітко формулювати думки, наводити вагомі аргументи та головне – не просто слухати, а й розуміти інших».
Її думку підтримала студентка художнього училища Яна Гончарова, для якої це вже третій досвід участі у дебатах.
«Раніше ми обговорювали питання євроінтеграції, цивільного шлюбу та зменшення призовного віку. Дебати – це завжди цікава можливість почути різні погляди та глибоко розібратися в суті проблеми», – зазначила студентка.
Соціально-правові дебати є постійною формою роботи служби у справах дітей ВМР. Начальниця відділу превентивної роботи Людмила Марценюк підкреслила, що для дискусій спеціально обираються гострі та актуальні питання, зокрема й морально-етичного характеру.
«Наша мета – навчити підлітків критично мислити, чітко формулювати власну позицію та з повагою ставитися до думки опонента. Саме тому ми обираємо для дебатів теми, які виходять за рамки шкільної програми та зачіпають важливі моральні орієнтири суспільства. Такі заходи є важливою складовою профілактичної та виховної роботи з молоддю, спрямованої на формування їхньої активної громадянської позиції», – підсумувала Людмила Марценюк.
Читайте також:
У Вінниці розширюють підтримку ветеранів: новий простір «Побратим» готується до відкриття
Вінничан запрошують до обговорення щодо перейменування вулиць міста: що відомо