Минулого року було створено КУ «Інклюзивно-ресурсний центр №1 ВМР» по вулиці Келецькій, 59. Оскільки послуги, які надає ця структура, досить затребувані та є запит на них на лівобережній частині міста, було прийнято рішення створити ще один такий центр. Він знаходитиметься за адресою вулиця Привокзальна, 30. Таке рішення сьогодні підтримали депутати міської ради.
Інклюзивно-ресурсний центр №1 розпочав свою діяльність у вересні 2018 року. За період роботи фахівцями ІРЦ станом на 18 червня було проведено 554 комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дитини, 493 корекційно-розвиткових заняття, 1300 консультацій для батьків дітей, які мають особливі освітні потреби та консультації педагогам з наданням методичної допомоги.
«Минулого року ми відкрили перший інклюзивно-ресурсний центр. Зараз виносимо рішення щодо створення другого, який буде на вул. Привокзальній. Взагалі, інклюзією ми почали займатися тоді, коли Володимир Гройсман був міським головою, – починаючи з 2007 року. З того часу ми постійно працюємо в напрямку розвитку інклюзивної освіти та створення належних європейських умов щодо надання послуг дітям з особливими освітніми потребами та підвищення соціальної адаптації таких дітей. Хочу наголосити на тому, що послугами інклюзивно-ресурсного центру №1 користуються не лише діти з Вінниці, а й з сусідніх громад», – зазначив міський голова Сергій Моргунов.
Інклюзивно-ресурсний центр забезпечено науково-методичною літературою для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами, наочними та дидактичними матеріали, корекційним обладнанням.
У комунальній установі інклюзивно-ресурсного центру №2, за аналогією першого ІРЦ, проводитимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей (2-18 років) з особливими освітніми потребами. За її результатами кожній дитині у закладі освіти розроблятимуть індивідуальні програми розвитку, в яких буде передбачено кількість корекційно-розвиткових занять. Також у центрі надаватимуть психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої та професійної освіти.
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечуватимуть педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, а також господарсько-обслуговуючий персонал.
Такі центри створюються з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах. У таких центрах розробляють рекомендації щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної супроводу відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
У інклюзивно-ресурсному центрі також надаватимуть консультації педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання та батькам дітей з особливими потребами. Для цього вони проводитимуть конференції, семінари, тренінги, майстер-класи тощо.
Працівники центру взаємодіятимуть з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, соціального захисту, службою у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.