Туристичний мобільний додаток Old City, соціальний ресторан з подільською кухнею “Коцюбинський 220” та комплекс активного туризму на річці Південний Буг “Рівер тур” визнані найкращими проектами, розробленими в рамках хакатону.
Протягом двох днів у молодіжному центрі “Квадрат” представники сфери гостинності, ІT-сфери, музейники, гіди-екскурсоводи маркетологи, дизайнери, громадські активісти створювали унікальні туристичні продукти, серед яких мобільний додаток, фестивалі, тематичні заклади, нові туристичні активності та маршрути.
Під час першого дня учасники та учасниці представляли свої ідеї, над якими працювали під час хакатону, та формували команди. Також експертка з питань маркетингу територій, туризму та піару Галина Малець розповіла про те, як напрацювати концепцію інноваційного туристичного продукту.
Другий день на хакатоні був повністю відведений для практичної роботи. Команди мали змогу креативити на повну і “міксували” туристичні ідеї. Єдина умова - унікальність ідеї та готовність команди в майбутньому реалізовувати її самостійно або у партнерстві з органами місцевого самоврядування, бізнесом, громадським сектором. Під час роботи свою професійну підтримку учасникам та учасницям надавали експерти “ПРОМІСу” Сергій Підмогильний та Олександр Волошинський, гід-практик Андрій Швачко та спеціалістка з маркетингу Галина Малець.
«Кінцевим результатом хакатону стали десять повністю пропрацьованих продуктів з концепцією та обґрунтуванням актуальності для Вінниці, айдентикою, матеріальним вираженням продукту, планом реалізації й просування на п'ять років та бюджетом. Продуктивність команд-учасниць показали, що у Вінниці сформоване середовище, яке готове створювати нові туристичні продукти та приваблювати у місто більше гостей. Також важливо, що команди не конкурували між собою, а підтримували одне одного, радилися між собою, розуміючи, що працюють над спільною справою - розвитком туризму у місті. За результатами хакатону учасники та учасниці встановили партнерські стосунки, щоб надалі працювати на підсилення своїх проектів», - зазначив директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені.
За підсумками хакатону було розроблено 10 проектів з розвитку туризму. Зокрема, результатом роботи стали проект дитячого фестивалю еко-смаколиків “Funny Bear”; облаштування етнографічної локації “Подільська гостина” з можливістю проведення майстер-класів з традиційних ремесел та представленням подільської кухні; фестиваль “Пироговський тиждень”, що протягом семи днів наповнить музей-садибу М.І.Пирогова рекоструторськими подіями, науковими пікніками тощо; арт-пікнік “Intermezzo”, що пропонує подію з представленням кухні, пов’язаної з Михайлом Коцюбинським; приєднання Вінниці до найбільшого в Європі паломницького маршруту “Шлях святого Якова”; дводенний тур “Галопом по Європах”, що демонструє інтеркультурність Вінниці; облаштування локації з відтворенням середньовічного побуту “Дунстан”.
Всі проекти оцінювали кваліфіковане журі на предмет інноваційності, актуальності, реалістичності реалізації тощо. Серед лідерів опинилися проект “Рівер тур”, що передбачає створення комплексу активностей на річці Південний Буг, та проект творення соціального ресторану з подільською кухнею “Коцюбинський 220”.
«Маючи досвід проведення різного роду активностей на воді у різних куточках України та знаючи попит на них, ми зрозуміли, що у Вінниці Південний Буг зовсім не задіяний в туристичному плані. Протягом двох останніх років ми точково тестували проведення таких заходів у Вінниці і переконалися, що на це у місті є надзвичайний попит. Після цього вирішити оформити ідею у проект на хакатоні, щоб мати можливість бути включеними у туристичну стратегію», - зазначив автор ідеї проекту “Рівер тур” Володимир Петренко.
«Ідея створення ресторану “Коцюбинський 220” виникла вже давно, коли ми з Раєю Панасюк бували в Івано-Франківську і почули про концепцію ресторану Urban space, що включає компонент соціальної складової, тобто підтримки грантових проектів та працевлаштування людей з інвалідністю. Тоді я дуже загорілися втіленням такої ідеї у Вінниці, зробивши з нього туристичний магніт. Адже наш соціальний ресторан буде присвячений саме Коцюбинському як “візитівці” міста, як відомому письменнику, як гурману та поціновувачу подільської (і не тільки) кухні», - пояснила ідею лідерка команди, що працювала над проектом “Коцюбинський 220”, Олена Павлова.
Найкращим проектом був визнаний туристичний мобільний додаток Old City, над яким працювала команда IT-спеціалістів.
«Минулої весни у нас виникла ідея, щоб задіяти фотографії старої Вінниці у якомусь туристичному мобільному додатку, оскільки багато історичної спадщини до наших днів не збереглося. З такою “сирою” ідеєю ми прийшли на туристичний хакатон. Під час роботи на хакатоні ми вирішили, що буде круто розробити додаток з доповненою реальністю, що дає можливість зробити селфі зі старовинною чи вже зниклою будівлею, або ж історичною постаттю, наприклад, з Петлюрою. Охочі зможуть постити ці фото в соцмережах, що спонукатиме туристів приїхати до Вінниці і зробити такі ж фото», - підкреслив автор ідеї Іван Мазур.
Усі учасники та учасниці отримали символічні подарунки за участь, а команда-переможець - додаткові призи, а також подальшу підтримку департаменту маркетингу міста та туризму в реалізації ідеї. Найкращі проектні ідеї будуть включені у майбутню Стратегію розвитку туризму Вінниці 2030, широке обговорення якої планується на березень 2020 року.