Він наголошує , що такі новації з 1 вересня 2013 року, насамперед, торкнуться 2–х виробників лікеро-горілчаної продукції Вінниччини: ДП УГК „Nemiroff” та ТОВ „Сотка-7”.
Ще майже 8 тисяч суб’єктів підприємництва регіону, які отримали 4091 ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 3693 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами, продукцію обклеєну акцизами старого зразка, продаватимуть відповідно до термінів реалізації.
За прогнозами фахівців, запровадження з 1 вересня цього року акцизної марки нового зразка дозволить на 7-10% знизити обсяг нелегальної підакцизної продукції, що регулярно з`являється на полицях українських магазинів.
У свою чергу, Володимир Ліщенко висловлює переконання, що використання акцизних марок нового зразка дозволить забезпечити більш дієву систему боротьби з фальсифікатом і підробками підакцизної продукції. Окрім того, дозволить захистити населення від споживання неякісної продукції.
Додамо, що акцизні марки нового зразка затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 474 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1251 і від 13 березня 2013р. № 188”. Від старих – вони відрізняються дизайном та кольоровою гамою. Кожна марка має графічний захисний елемент, якій містить інформацію у закодованому вигляді. Він не може бути відтворений шляхом сканування, копіювання чи друку. Зокрема, марки акцизного податку для алкогольних напоїв містять не менше чотирьох фонових сіток. Тютюнових виробів – не менше трьох.
Довідкова інформація
У зв’язку із посиленням системи захисту нових марок акцизного податку їх вартість дещо збільшили: на алкогольні напої – до 0,27 грн. за 1 шт., тютюнові вироби – 0,142 грн. за 1 шт. Утім, нагадаємо, що розмір плати за марки акцизного податку з 2008 року не збільшувався. Тоді як мінімальна ціна на горілку у 2008 році становила 14 грн., а в 2013 році – 30,1 грн., що більше, ніж у 2,2 рази. Середня ціна сигарет з фільтром у 2012 році склала 9,43 грн., що порівняно з 2008 роком у 2,8 рази більше (3,34 гривень).
Отож, фахівці вважають обґрунтованим збільшення вартості однієї пляшки алкогольного напою на 0,167 грн. та однієї пачки тютюнових виробів –на 0,087 грн.. Натомість, Володимир Ліщенко висловлює переконання, що використання акцизних марок нового зразка дозволить забезпечити більш дієву систему боротьби з фальсифікатом і підробками підакцизної продукції. Окрім того, дозволить захистити населення від споживання неякісної продукції.
Про реквізити, які наносяться на кожну марку:
- слова "УКРАЇНА", "МАРКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ", "ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ" (для тютюнових виробів);
- позначення виду марки, що складається з початкових літер слів "алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)" - "АВ ЛГП", "алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)" - "АВ ВП", “алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)" - „АІ ЛГП”, “алкоголь імпортний (виноробна продукція)" - „АІ ВП”, „тютюн вітчизняний з фільтром” - „ТВ ЗФ”, „тютюн вітчизняний без фільтра” - „ТВ БФ”, „тютюн імпортний з фільтром” - „ТІ ЗФ”, „тютюн імпортний без фільтра” - „ТІ БФ”;
- індекс регіону України, що відповідає місцезнаходженню виробника продукції.
При цьому геометричні розміри марок акцизного податку нового зразка (довжина, ширина, товщина) порівняно з марками попереднього зразка не змінено, що не призведе до понесення додаткових витрат виробниками та імпортерами, оскільки немає необхідності у проведенні тестування нових марок акцизного податку на виробництвах та переобладнанні ліній розливу.